شفقنا اقتصادی- اداره کل منابع طبیعی استان تهران برای حل مشکلات آزاد راه تهران- شمال اعلام آمادگی کرد و از تشکیل یک کارگروه مشترک برای حل این مشکلات خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای بررسی مشکلات مرتبط و تصمیم گیری برای رفع آنها از پروژه آزاد راه تهران – شمال بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.
علی کیان در این بازدید، بر توسعه منابع طبیعی و اجرای عملیات آبخیزداری با استفاده از ظرفیتهای موجود شرکت آزاد راه تهران – شمال تاکید کرد و گفت: بی تردید این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای عمرانی کشور محسوب میشود که با توجه به اهمیت آن لازم است همه دستگاهها با این پروژه همکاری داشته باشند ضمن اینکه منابع طبیعی نیز مثل گذشته برای پیشرفت این پروژه و به سرانجام رسیدن آن از هیچ کمکی فروگذاری نمیکند.
وی ضمن تقدیر از اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، از تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی و شرکت آزاد راه تهران – شمال برای بررسی و رفع مشکلات پیش روی این پروژه خبرداد.
براساس این گزارش مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران – شمال نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیار زیاد تاکنون این پروژه به میزان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر عزم و اراده خوبی از سوی دولت و مسئولان این شرکت برای سرعت بخشیدن و شتابدهی بیشتر به پروژه مذکور وجود دارد.
مهران اعتمادی با اشاره به اینکه کل مسیر آزاد راه تهران – شمال ۱۲۱ کیلومتر است، افزود: ۲۳ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان تهران قراردارد که امیدواریم بر اساس مصوبه هیئت وزیران اراضی که مورد تعهد وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
وی به برخی از مزایای اجرای این پروژه نیز پرداخت و تصریح کرد: صرفه جوییهای ملی و عمومی شامل سوخت، استهلاک، زمان، تصادفات، کوتاه شدن مسیرعبوری، کاهش آلودگی ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای موجود در منطقه شمال کشور را میتوان از جمله مزایای احداث این آزاد راه نام برد.
منبع: مهر