شفقنا اقتصادی- مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی دریای خزر با سوددهی قابل قبول در شرایط دشوار منطقهای و بین المللی و با وجود رقبای تجاری توانسته است سهم مناسبی از بازارهای منطقه ای را به خود اختصاص دهد.
محمد سعیدی در نشست با مدیران کشتیرانی دریای خزر، این شرکت را یکی از بهترین شرکت های گروه کشتیرانی عنوان کرد وافزود: کشتیرانی خزر با وجود رقبای تجاری در منطقه موفقیت های زیادی کسب کرده است.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران پسا برجام، یادآورشد: در دوران پسا تحریم فعال شدن خطوط لاینری از خلیج فارس به اقصی نقاط دنیا و اجرایی شدن قراردادها تاکنون موفقیت های خوبی را نصیب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کرده است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: تمام شرکتهای تابعه گروه کشتیرانی باید در راستای اهداف تعیین شده حرکت و تلاش کنند سهم خود را از بازارهای منطقه ای و بین المللی ارتقا دهند.
در پایان این نشست، علی اکبر غنجی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت، آخرین وضعیت فعالیت کشتیرانی دریای خزر را تشریح کرد.
سال گذشته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان مالکان کشتی های کانتینربر در رتبه ۲۳ قرار داشت، اما با افزایش حمل و نقل کانتینری امسال رتبه این شرکت به رده ۱۹ ارتقا پیدا کرده است.
منبع: ایرنا