بازنگری سامانه کنترلی و نظارتی ریلی کشور ضروری است

شفقنا اقتصادی- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی مجدد سامانه های کنترلی و نظارتی ریلی کشور و به روز رسانی تجهیزات و نیروی انسانی این بخش برای جلوگیری از سوانح ، اجتناب ناپذیر است.

احمد همتی  ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه قطار در ایستگاه هفتخوان سمنان – دامغان افزود: وزرات راه و شهرسازی باید در مدیریت سامانه های ریلی و بررسی دقیق تجهیزات این ناوگان مهم حمل و نقل کشور ارزیابی های بیشتر انجام دهد.
حادثه برخورد ۲ قطار حدود ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذرماه در منطقه هفتخوان در محور ریلی سمنان – دامغان ۴۵ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح داشت.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد حوادث ریلی ریز و درشت در مناطق کشور بودیم که باید با برنامه ریزی های هدفمند و تخصیص اعتبار مناسب برای نوسازی ناوگان ریلی قدم های مؤثرتری برداشت.
وی تصریح کرد: گروه حقیقت یاب برای شناسایی علت حادثه قطار در استان سمنان از روز گذشته تشکیل شده است و نیروهای فنی با جدیت در حال ارزیابی علت حادثه هستند.
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی امروز به منظور بررسی دقیق این حادثه به استان سمنان سفر می کنند.
همتی یادآور شد: مجلس همگام با دولت تلاش می کند با ارایه طرح ها و نظرهای کارشناسی از وقوع حادثه هایی از این دست جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: از نظر اجتماعی سانحه برخورد قطار آثار منفی بر جامعه دارد و باید همه دستگاه های اجرایی برای رفع این دغدغه تلاش کنند.
همتی بیان داشت: در استان سمنان در چند سال گذشته حوادث ریلی و جاده ای زیادی را شاهد بوده ایم که باید دولت برای کاهش مرگ و میر جاده ای عملیات زیرساختی بیشتری در این استان انجام دهد.
وی گفت: امکانات رفاهی در ناوگان ریلی کشور هنوز استاندارد نیست و باید دولت اعتباری ویژه برای نوسازی قطارها در نظر بگیرد.
بعد از این حادثه، جمعه شب مسیر ریلی منطقه هفتخوان از سوی نیروهای راه آهن جمهوری اسلامی پاکسازی ، بهسازی و تردد قطارها برقرار شد.

منبع: ایرنا