شفقنا اقتصادی- یک کارشناس موزه با تقدیر از بانک ملی ایران برای راهاندازی موزه این بانک به منظور نگهداری و نمایش اشیای قیمتی، این اقدام را نشانه اهمیت دادن بانک به میراث فرهنگی و ملی کشور دانست و گفت: موزه بانک ملی ایران تا اندازه زیادی با استانداردهای روز موزه داری دنیا منطبق است.
بنابر اعلام بانک ملی ایران، فاطمه احمدی کارشناس موزه با بیان این که موزههای مرتبط با نظام بانکی و پولی یکی از مهمترین ردههای موزه در دنیا هستند، افزود: این موزهها و اشیای درون آنها در دنیا بسیار با ارزشاند.
وی با اشاره به این که همه موزهها لزوما مستقیما توسط سازمان میراث فرهنگی اداره نمیشوند و این یک روال معمول در دنیا است، اظهار کرد: این که یک بانک تلاش کرده راوی بخشی از تاریخ کشور خود باشد، بسیار قابل تقدیر است و در بلند مدت اهمیت آن بیشتر شناخته میشود.
به گفته وی، بانک ملی ایران میتواند با کارشناسان مجربی که در اختیار دارد، حتی اشیای با قدمت تاریخی یا دارای ارزش هنری را خریداری کرده و در داخل موزه خود نگهداری کند تا در آینده افتخار حفظ و نمایش آن را به نام خودش ثبت کرده باشد.
احمدی با اشاره به این که نهادهای مالی نباید موزه را به محل خرید و فروش اشیای قیمتی تبدیل کنند، ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی ایران چشمداشت مالی به اشیای داخل موزهاش ندارد و این اقدام را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و نیز در راستای خدمت به فرهنگ کشور انجام داده است.
این کارشناس موزه با بیان این که موزه داری تخصصی امروز در دنیا رایج است، گفت: اقدام ابتدایی بانک ملی ایران در راهاندازی موزه قابل ستایش است، اما مهمتر از آن این است که این موزه، اهداف راهاندازی و آینده آن به خوبی و درستی به مخاطبان و عامه مردم شناسانده شود.
به گفته وی، موزه بانک ملی ایران دو واژه «ملی» و «ایران» را یدک میکشد، بنابراین ضمن این که پتانسیلهای خوبی در آن نهفته است، میتواند به اعتلای بیش از پیش بانک نیز کمک کند.
انتهای پیام