شفقنا اقتصادی- اسکناسهای فرسوده حدود دو درصد کل اسکناسهای در گردش بانک ملی ایران را شامل میشود.
بنابر اعلام بانک ملی ایران، اسکناسهای فرسوده هر روز توسط کارکنان بانک در واحدها و خزائن ادارت امور شعب، تفکیک شده و به بانک مرکزی ارسال میشود.
همچنین در پایان هر روز، وجوه نقد مازاد بر سقف تعیین شده واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور جمعآوری شده و پس از سالم و پاکسازی شدن و نیز کنترلهای لازم به خزانه بانک مرکزی منتقل میشود.
در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان، شعب بانک ملی ایران به ارائه اسکناسهای سالم و پاکسازی شده مکلفند، به طوری که هر روز اسکناسهای فرسوده و غیرقابل خرج از اسکناسهای سالم و قابل مصرف تفکیک میشوند.
اسکناسهای تقلبی نیز به محض ارائه توسط مراجعهکنندگان، تشخیص داده شده و از چرخه مبادلات پولی خارج میشود.
انتهای پیام