ابوالفضل حجازی با بیان این که صنعت موتورسیکلت ایران براساس روند و بخشنامههای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و استاندارد عمل میکند، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری از مهرماه امسال متوقف شده که البته ثبت سفارشهای پیش از خردادماه که تعداد محدودی هم هستند امکان شماره گذاری دارند.
وی با بیان اینکه موتورسیکلتهای انژکتوری در دنیا بهطور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی سی تعریف شدهاند، ادامه داد: با وجود اینکه کشورهای اروپایی از مهمترین نقاط دنیا در رابطه با چالش آلودگی هوا هستند هنوز موتورهای انژکتوری در اروپا اجباری نشده است و خود شرکتها اقدام به تولید دو مدل کاربراتوری و انژکتوری میکنند.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه شرکتهایی که توان تولید موتورهای انژکتوری سبک را داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: در نهایت یک شرکت چینی مورد تایید قرار گرفت و تستهای انژکتورهای تولید شده آن نیز توسط مراجع مربوطه به تایید رسید.
به گفته حجازی، این شرکت چینی اروپایی بوده و تولیدات آن در کشور چین انجام میشود.
وی تولید موتورسیکلت انژکتوری را زمانبر دانست و توضیح داد: در سال جاری تا جایی که اطلاع داریم هیچ شرکتی موتورهای کاربراتوری وارد نکرده، چرا که اگر وارد کنند با مشکل شمارهگذاری مواجه میشوند به این ترتیب در حال حاضر موجودی فعلی کارخانجات براساس همان استاندارد یورو ۳ شمارهگذاری میشود و از ابتدای سال آینده موتورسیکلت انژکتوری روانه بازار خواهند شد.